Alla inlägg under oktober 2008

Av Catta - 9 oktober 2008 12:59



Oppe försökte skicka en hälsning på Family till mig,men det funkade ej..Han fick inte lägga in texten,som är en så fin låt.

Men han mailade den istället till mig :-)


tack mamma för att du födde mig och att du finns för mig i love you :)

Hey mama, Hi mama , Oh my oh my Oh mama don't cryyy Thank U ..So I Reachin out to all di mothers in di world Sometimes just the way things are to be ,Thank U mama for the nine months u carried me through All the pain an sufferin No one knows the pressure you bare a just only you Give you all my love oh yea Thank U mama for the nine months u carried me through All the pain an sufferin No one knows the pressure you bare a just only you It's my words and my utterin, Mama I would never let you down I'll never go away I'll always be around You know why you do it Such love that you found I'm always gonna let you wear that crown Through the roughest of times you maintain your I was your only (yea) While shelterin me from the storm And when its cold you wrap me in a towel so warm Oh ma oh ma I'm so glad I was born, tack mamma för att du födde mig och att du finns för mig i love you :)


Han är så söt..

Av Catta - 9 oktober 2008 10:42



Sitta här o smutta på en Ouzo och bara ha det varmt o skönt..




Av Catta - 9 oktober 2008 08:38



Läste just om den s.k kända artisten som är häktad för misshandel på sin fru..

Frun hävdar att han är oskyldig och att det är hon själv som slagit sig i huvet med ett blockljus så blodet skvätte..

Ofta man slår sig själv blodig med ett blockljus....Eller ?? Gör man det nu för tiden ? Är det inte fortfarande "Jag halkade i duschen" eller "Jag gick in i en skåpkant" ?


Jag bara undrar...



Av Catta - 9 oktober 2008 08:03



Så behöver jag inte vara utan morronkaffemjölk mer..

Men fan vad det smakar illa med kaffe utan mjölk på morronen.

Jag har inga stora problem att dricka kaffe utan mjölk bara det inte är  morronkaffet !


Av Catta - 8 oktober 2008 11:56

Han är bara för söt min Micke..


En kväll före påsk när vi lagt oss o pratade så sa jag att jag ville kanske få ett påsk-ägg med godis i..
Han blev tyst länge o såg väldigt fundersam ut.
Jag tänkte att han tycker säkert jag är töntig o frågade vad det var.
Då kollar han på mig med dom där vackra ögonen o säger.
"Älskling,jag funderar på vilka godis-sorter du gillar mest".

Av Catta - 8 oktober 2008 11:54

Det är med dina händer du talar till mig
inte med ord och ögon
inte med någon annan del av dig själv
såsom men handen

Därför, om du frågade
hur jag längtar efter dig
skulle jag svara att det är din hand

Min hand i din varma
mot min rygg din hand
i mörkret din hand
din hand kring mitt hjärta

Av Catta - 8 oktober 2008 11:43

Stod utanför konsum en dag o skulle möta upp Micke efter jobbet och där utanför stod också ett gäng s.k "a-lagare".
Dom skrattade,drack o besvärade inga människor varken på väg in eller ut ur konsum.
Då kommer en lite äldre väldigt "fin" tant och går förbi dom,och vräker ur sig högt o tydligt "Äckel-päckel" samtidigt som hon gör en min som att hon var riktigt äcklad mot dom.
Va fan??
Sånt där gör mig skitsur.
Man får tycka precis vad man vill,men vissa saker kan man hålla för sig själv.
Jag tror inte att människor som hamnar "snett" väljer att hamna där.Jag tror att det finns en anledning till att det blir så. Tänker inte spekulera mer i det här,men varför är människor så elaka ibland?
Det där med att "man har alltid ett val" osv tycker jag är skitsnack.Visst har man val man kan göra för att inte hamna i olika konstiga situationer,men som sagt:
JAG tror inte folk i allmänhet väljer att hamna i "skit" för skojs skull.

Jag vet i alla fall vad jag tycker om den "fina" tanten,men det tänker jag inte berätta !!

Av Catta - 8 oktober 2008 11:06

Jaha..Satt en kväll i somras kväll o slösurfade o började kolla på bilder på fästingar..varför? det vet nog bara dom som känner mig..Är rädd för massa saker,men kan "plåga" mig med att utsätta mig för det som skrämmer mig..(Inte allt då såklart). Kanske en form av "sensibilitering"..

Nåväl,sen när jag skulle lägga mig o klädde av mig så sitter det en jävel på min MAGE o har borrat in sitt äckliga fästinghuvud i mig!!

Första tanken var att hoppa ut från fönstret,men jag sansade mig..Tog på mig en gummihandske o drog bort äcklet,å tror ni inte att huvudet blev kvar i mig?? Så nu går jag här som Sigourney Weawer i "Alien" med ett huvud som inte tillhör mig i mig!
Jag är så äcklad så jag vet inte vad jag ska göra..Inte så lätt att få ut skiten heller..
Jag tänkte att nu är det väl bara en tidsfråga innan jag får Borrelia o hjärnhinneinflammation oxå!

Ovido - Quiz & Flashcards