Alla inlägg under december 2008

Av Catta - 27 december 2008 15:09



Jag o Älskling har just kommit in efter en timmes "Powerwalk" *S*

Skönt var det o nu ska vi fira detta med en riktigt god gratäng,med skinka,tomat,paprika,purjo,champinjoner,grädde o västerbottenost o ris till det Ha,ha. O en kall öl också :-)..Snacka om onödig promenad,men va fasen..


Ha en fin afton :-)


Av Catta - 25 december 2008 22:58

Vi hade en riktigt trevlig Julafton,med mycket god mat,klappar o trevligt sällskap :-)


Vi har ätit så mycket så det känns som magen ska sprängas.


I morron ska vi ha gäster på besök.Ska bli mycket trevligt,å då ska vi INTE bjuda på julmat.Älskling ska laga en riktigt god middag,som han är så duktig på.


Vi är så nöjda med alla klappar,godaste Godiset från dotter med familj,jätte mysiga saker från Jennifer o framförallt julklappen från Älsklings Mor o Far ! Den var välbehövlig kan jag påstå. Tack så mycket Svärpäronen :-)


Fast egentligen så är detta med klappar till för barnen,eller hur? Men det är ju alltid kul att få paket. Jag tycker det är mysigast att få nåt man inte vet om innan,som denna jul.(Jag har fått så många presenter av älskling under året så jag sa på skarpen att han inte fick köpa nåt till jul till mig).Men jag fick ändå..


Å det var riktigt trevligt att jag fick ha mitt underbara barnbarn här på dan på julafton.Tänk att den lilla sötgrodan var på strålande humör,trots öroninflammation..Gulle :-)


Nu är Julen över *Pust*..Å det enda som återstår av detta år är lilla sonens födelsedag....Dan innan Nyår :.-)

Samma dag kommer min stora son hem å hälsar på,och det ska bli så kul :-)


Efter allt detta så blir det massa förändringar här i huset ;-


Kanhända att vi hinner med ett litet bröllop oxå ;-)


Ha det gött,å ta hand om er !

Av Catta - 24 december 2008 17:50

Lilla Sötungen var här på dan med sin Mor o åt lite Jullunch..

Sötare än skumbanansfudgen som vi fick av Yonna o Matte.



Av Catta - 24 december 2008 08:39

Midvinternattens köld är svår


Tio små tomtar i djupsnö går
Rävsax gömd under skynke vitt
Knipsar Nisse av på mitt
Livsandar snabbt för honom tryter
Snart i eget blod han flyter


Nio små tomtar i midnattstimma
Traskar fram i månljusstrimma
Ugglan hoar i sitt näste
Istapp faller tyst från fäste
Nisse spetsas utav tappen
Tomte ligger död på trappen


Utanför dörren står gröten och ångar
Åtta nissars intresse den fångar
Under stigande hunger fatet de nalkar
En stackars tomte på kanten halkar
Han sliter, han kämpar sig blöt
Men sjunker likväl i kvicksandslik gröt


Många springor stugan har
Där sju tomtar in sig tar
Katten som bak dörren ruva
Slukar Nisse med hull och luva
Resterna från tomtehand
Suger Misse av från tand


Sex små nissar mot julbord ila
Snabbt de uppför bordsben kila
När sista tomten över kanten hasa
Han tappar greppet och nedåt rasa
Faller nedåt likt ett lod
Mattan röd av tomteblod


Tomtar fem i väldig iver
Springer runt, ty hungern river
Nisse snubblar på sitt skägg
Faller rätt på knivens egg
Lilla Nisse, stackars saten
Rinner ut i sillsalaten


Fyra nissar festat har på sill
Och nu de törsten slä:cka vill
Mot glöggen de springer i samlad tropp
Och tar för sig av drycken i varsin kopp
Ner faller Nisse i glögghett hav
Likt skållad mandel hans skinn faller av


Tre små tomtar i granen svingar
Mellan ljus och änglavingar
Nisse sig för nära vågar
Strax han står i ljusan lå
Doftar snart likt vidbränd stek
Ångrar då sin ystra lek


Två små tomtar kring sig tittar
Då en smällkaramell de hittar
Nisse ned på den då hoppar
Men för detta den ej stoppar
I tak, på golv, på gardin med frans
Finns nu Nisses hjärnsubstans


Husbonn' stiger upp i natten
För att kasta lite vatten
Under husbonn's tunga toffla
Nisse blir till krämig våffla
Snön ligger vit lite här och var
Inte en jävla tomte finns kvar!

Av Catta - 23 december 2008 20:52

Vittu o andra olika okvädesord...


Vi har glömt köpa en Mistel :-(


Nu är ju Julen sabbad..En Mistel är jätteviktig för mig..


Fast när jag tänker efter så pussas vi ju hela tiden ändå,så det blir nog bra ändå..Men en Mistel är ju ändå en Mistel..


Näväl..


Älskling har gjort Skinkan,Rödbetssallad,Västerbottenströmming,Kräfts
trömming,Angels on Horseback,och jag har gjort nåt annat ;-)

Så i morron blir det lugnt o skönt utan stress o jäkt.


Nu sitter vi mest o väntar på John Blund tror jag..Blir en vända till ner på stan i morrn också. Vi hade glömt ett par smågrejer.


Hoppas ni har en trevlig afton.





Av Catta - 23 december 2008 17:00

Av Catta - 22 december 2008 21:16

Min man tyckte det var så kul att min dotter kallade vår gran för en red-light district-gran,så...Vi har en H*rgran i år..Höhö..

Jag känner mig inte helt bekväm med detta så jag kanske btyer färg till julafton..Nee..Den är så fin,så det får vara så.


En annan dag ska jag berätta om när min mor var i Amsterdam med en väninna...*S*

Mor tyckte det var konstigt att dom inte hade saker i fönstrena,utan h*ror*

Morsan var/är ju en prylkvinna,och det hade sett konstigt ut om hon hade kommit hem med en-ni-vet-vad till Seppo ha.ha.ha


Hör sen..

Av Catta - 22 december 2008 14:13



Vilken underbar unge han är Lille Sixten :-)

Så otroligt snäll och charmig.

Han "hjälpte" Micke att göra några lådor Jansson,genom att fara omkring på köksgolvet i sin gåstol och skratta och låta som en katt=iaooooo.

Jag var lite hängig igår,men det gick bra ändå,eftersom han är en sån lugn kille.

Lite senare tog Robban "äpplet" på en prommis,Micke bökade i köket o Jag o Sixten satt i soffan o talade :-) . Sixten var väldigt intresserad av Julgranen,å det lät lite som att han sa "ho,ho,ho"..Ni vet som tomten säger *S*

Sen när hans Mor kom och hämtade honom så sken han upp som en liten sol och blev jätteglad. (Fast han var ju glad innan också).


Idag mår jag lite bättre,men visst känns det att jag inte är helt på topp.

Väntar på Micke som slutar tidigt idag,och sen är ledig ända till 7 Januari.Härligt


Ni får ha en trevlig dag.



Ovido - Quiz & Flashcards