Alla inlägg den 24 oktober 2008

Av Catta - 24 oktober 2008 14:37



Min Dotter,Svärson,Hund o Lilla Barnbarn kom förbi idag o gav mig paket.

Önskar jag vore hälften så "pysslig" som min Dotter,för hon är verkligen duktig,och vilken fantasi hon har. Nu har jag helt eget The som hon pysslat.. :-)

Jag blev så nöjd med presenterna.  Nu ska jag snart iväg ner på stan o möta Älskling,sen ska vi handla o gå hem o laga nån god middag.


Ha det gott.



Av Catta - 24 oktober 2008 07:17



Första tvätten alltså..


Jag tycker om att tvätta..Älskar doften av nytvättade kläder.

Inte bara det,utan dofter överhuvudtaget. Dofter=lukta gott,och Lukter=lukta mindre gott..

Det påminner mig om vad min dotter sa till mig en gång för många år sen..Hon sa-"Mamma,du e ju galen" ..Jaha,varför då frågar jag.

Du handlar ju skurmedel o sånt för en hel lön varje månad,svarar hon då.

Och faktiskt så hade hon rätt..Jag var helt galen i dofter då,och framförallt så var jag städtokig,och jag hade nog det största lagret av skurmedel osv hemma på den tiden :-)

När jag tänker tillbaks så var det nog lite överdrivet,men det tyckte inte jag just då. Kanske man kunde kalla mig städpolis,för jag hade i princip en trasa fastsydd i handen ;-)

Den åkomman har gått över,och det märks inte minst på dammråttorna som jag ibland hittar i hörnen..Dom står på bakbenen o fräser o spottar när man går förbi..He,he..


Nu ska jag väcka sonen,och sen drar jag fram mina städgrejer...*Härligt*






Av Catta - 24 oktober 2008 06:58



Jag sitter här o väntar på att få gå ner i "avgrunden"=tvättstugan..Kl 07:00 börjar mitt pass,och gu nåde mig om jag börjar tvätta före det..

Skriver mer mellan passen..


Hej å hå,luden tå..




Ovido - Quiz & Flashcards