Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av Catta - 18 oktober 2008 13:32



Förra helgen när jag o Älskling skulle ut så fick jag en smart tanke..Att jag skulle klippa luggen..Hmm...

Det sägs att man lär sig av sina misstag..HOPPAS för satan det för nu ser jag ut som nåt som Djävulen spottat ur sig på morronen.

Men lika glad är jag för det,men gladast är nog frissan...Dvs,jag behöver Kajsa exakt nu !! Kajsa=Frissan.. Jag tror att man kan sätta löshår i luggen *S*

Äh,va fan..Det kunde vart värre..Eller ?

*Tänker så det knakar o undrar vad som kunde va värre*

Finns EN sak som är värre..När jag o Jacken (som för övrigt varit död sen tre år tillbaks) skulle på kryssning o fick för oss att klippa oss innan..Vi såg ut som Satans döttrar.. *S*

Skit samma,om ett par månader har jag vant mig o förhoppningsvis fått fanskapet lite jämnare..

Av Catta - 18 oktober 2008 12:15

När jag bodde i hus så förgrep jag mig på en björk som fanns i trädgården..Undrar om det finns kvar? Ska nog gå förbi o kolla nån dag...

Av Catta - 18 oktober 2008 11:09


När vi nu gifter oss,vill jag ha en fin klänning..Vi har ju sagt att vi ska gifta oss borgeligt,men sånt kan ju ändras. ;-)

Anledningen till att vi har sagt borgelig vigsel är att varken jag eller älskling är vidare förtjusta i kyrkor,men som sagt ett kyrkbröllop är ju väldigt vackert.

Jag har nog tänkt lite att jag är för gammal att ha en vacker vit brudklänning,men wtf,jag kan nog tänka mig det ändå och jag skulle nog trivas i rollen som  prinsessa för en dag ..Fast å andra sidan så kan man ju ha en  riktig brudklänning om det görs borgeligt också,men det tycker inte jag är coolt. Nej,jag ska nog övertala Älskling om detta med kyrkan..

(Grejen är att Älskling sitter bredvid mig just nu o läser vad jag skriver,och han är inte heller helt emot detta med kyrka) :-)

Blir det kyrka,så är vi båda två helt eniga om vilken kyrka det ska vara,men det avslöjar jag inte innan vi bestämt hur det ska bli.

Jag har tre klänningar som jag tycker är jättefina,och om det blir borgelig vigsel skulle jag kunna tänka mig två av dom. Inte den som ser ut som Snövits klänning,men dom andra två..Skulle nog kunna tänka mig att köpa dom ändå o ha till festliga tillfällen..

Och en sak till som jag vet bestämt är att: Jag vet exakt vem som ska vara min Brudtärna ,min väninna sen 20 år tillbaks Marita :-)

Tänk att fast man ibland inte pratar på jättelänge med varann,och sen träffas,om så bara för några minuter så känns det som man talar vareviga minut..Och fast jag inte sagt det rakt ut till henne så vill jag här säga TACK för allt roligt/tråkigt/galet/vardagligt som vi gått igenom..Inte minst i tings o hovrätt..Love you.. Puss !!


Nog med sentimental snack nu,kolla mina blivande klänningar.. :-)















































































Av Catta - 18 oktober 2008 09:37



Den här bilden älskar jag,blir lika glad varje gång jag ser den. Dom två fröknarna (min dotter o systerdotter ) hade säkert gjort nåt bus på toan och gapskrattar när vi upptäckte dom. Dom hade massa hyss för sig dom här fröknarna när dom var små.

Jag kommer ihåg när dom alltid skulle ha "byteshandel" som dom kallade det. Det gick ut på att byta leksaker med varann,och det är väl smart att göra,det blir ju liksom nya saker fast dom är begagnade.

Det var väl en gång som jag o min syster reagerade lite,nämnligen dagen efter  en julafton när dom ringer varann o frågar -"ska vi ha byteshandel" ?

Sofie kom över till oss med en pulka fullproppad med saker (julklappar),och sen hade dom byteshandel med sina nya grejer...


Av Catta - 18 oktober 2008 08:38


Hur söt är inte denna lilla varelse då ??

Av Catta - 18 oktober 2008 07:52

Hundringen fick en leksak igår,eller rättare sagt så snodde han den. En rulle från en sån stor rulle torky-papper,å det som var lite kul var att normalt så är Kasper en väldigt lugn hund,han håller inte på o leker o härjar runt,men igår flög tydligen djävulen i honom för när han fick tag i rullen så for han omkring som ett skållat troll o kastade med rullen och jagade den som en tok. Han hade skitkul,och när han till slut blev lite trött så la han sig o vilade på soffan och verkligen vaktade sin rulle ( och även Älsklingens tröja ). Nu i morse när jag vaknade så låg rullen i hans sovkorg-men inte hundringen,för han låg under täcket bakom Älsklingen. Hundringens Husse kom hem tidigare från Norge för det hade blivit nåt krångel med nåt,så idag ska han hämta hem Hundringen. Det blir med blandade känslor som vi säger hej då till honom idag, han är verkligen en mysig hund,men det blir säkert fler gånger som vi får vara hundvakt. Älskling o Son har skämtat lite om att dom ska "kidnappa" hundringen,men där träder Chefen i "La Familia" ( Jag ;-) ) fram o säger-"Nope !! Även fast han är jättetrevlig o enkel att ha hand om så känner jag att OM det skulle flytta in en ny hund här nångång,så blir det nog nån liten blandis,typ som min Lilla Sumpli var.. Åhh,vad jag saknar henne.....

Ovido - Quiz & Flashcards