Alla inlägg den 20 oktober 2008

Av Catta - 20 oktober 2008 09:28

Jag överlevde,men snacka om ångestfylld dusch..

Tack o lov att vi har ljusa tapeter o golv överallt,så syns dom bättre..Fast det vore kanske bättre om jag inte såg dom ? *Det man inte vet lider man inte av*..Ne,jag vill nog veta vart jag har dom.



Nej,nu är det dags att fixa sig o gå ner på stan..Radar o nät var det.


Hej å hå..

Av Catta - 20 oktober 2008 08:44



Den spindeln jag hittade igår i ena hallen var inte en vacker syn..Hur stor som helst och skitäcklig..

Jag upptäckte den precis när T hämtade hem Hundringen,och jag hade varit inne i sovrummet och hämtat Hundringens korg. Den satt/stog/låg-(jag vet inte vad dom gör) på golvlisten och alla vet väl ungefär hur bred en golvlist brukar vara ? Fanskapet nådde till halva listen ! Jag vrålade och tvingade T att fånga den o lägga den i toastolen,så jag kunde inspektera den på ett tryggt sätt. Men fy fasen vilket vider säger jag bara! Jag V E T att man inte ska döda spindlar o annat löst folk,men jag hade inget annat val än att spola !

Jag har tänkt ta en dusch snart och har jag gått omkring som värsta spindeljägaren här i lägenheten med ett långt kvastskaft och inspekterat golv,väggar o tak. Jag har skakat varenda handduk o badlakan i badrummet inklusive duschdraperiet. Har hört att dom trivs med att gömma sig i handdukar osv..Läste förut om en tjej som hade virat in skallen i en handduk efter duschen och när hon tog bort den så låg det en jättespindel där.. :-(

Som en extra säkerhetsåtgärd så sprayade jag in lite hårspray i vetilationsgrejen i badrummet..

Så idag vet jag exakt vad jag ska göra. Nämnligen gå ner på stan och handla radar och nåt slags nät att sätta för vetilationen.

Jag har alltid tyckt dom är äckliga,och det spelar ingen roll att folk säger att dom är helt "ofarliga". Vidriga är dom och jag avskyr fanskapen!!

Älskling sa i början när vi var tillsammans att han skulle vilja skaffa en typ fågelspindel..Jo,visst kan vi göra det-När helvetet fryser till is !

Ne,nu måste jag ta mig i kragen o hoppa in i duschen,och eftersom jag inte är ett dugg katastroftänkande så slutar det väl med att det kommer en jäkel och jag får panik,halkar i duschen,svimmar och sakta dränks för jag inte hann stänga av vattnet innan jag svimmade.



Adjö !


Ovido - Quiz & Flashcards