Alla inlägg under september 2008

Av Catta - 28 september 2008 14:34



Jag köpte en liten ljuslykta till ett fönster o det följde med en lapp i paketet.

Jag o Älskling hade jättekul när vi kom fram till vad bilderna betydde..


Ruta 1 Betyder:

"Du måste sitta i en fåtölj framför ditt ljus,och om du lämnar fåtöljen så är ljuset inget ljus längre"


Ruta 2 Betyder:

"Ditt ljus får inte vara fönstertittare"


Ruta 3 Betyder:

"Din lilla hund får inte skälla ut ljuset"


Ruta 4 Betyder:

"Om du har 2 ljus så måste dom vara exakt lika långa"


Jobbigt...Vet inte om jag vågar hänga upp lyktan...

Av Catta - 28 september 2008 14:30



Jag hade ju med kameran till skogen idag i hopp om att få se nåt djur att fota..Jag hade liksom tänkt mig nåt ascoolt som en björn eller nåt,men jag såg endast två myrstackar o en fluga på en svamp..Men när vi kom hem o jag står på balkongen..Då kom en liten Ekorre o sprang helt hysteriskt upp för stammen på ena tallen utanför..Jag väntade jättelänge för att få en bättre bild,men den bara försvann...

Kolla noga så ser ni Honom/Henne..

Av Catta - 28 september 2008 14:26



Jag är inte så bra på svampar,men idag när vi promenerade i skogen hittade jag en jättestor fin svamp som såg god ut..Så nu "puttrar" en redig gryta på spisen.. ;-)

Mat
Av Catta - 28 september 2008 14:25



Jag och Älskling var på en skogsprommis idag o visst kan man göra olika "fynd" i skogen.. :-)

Av Catta - 28 september 2008 14:21

Var o kikade på Tutens grav idag..Det såg ut som nån hade varit där o "Pysslat" lite..Själv har jag faktiskt inte varit där på ganska länge..


"Tut" var en riktigt charmig Siames som jag saknar massor..

Av Catta - 28 september 2008 08:18



Det är så mysigt att stiga upp tidigt ibland.Dricka kaffe,läsa nyheter,favoritbloggar o bara vara..Fast lite irro blev jag när jag skulle sätta på datorn,för det var nåt krångel med tangentbordet,men jag löste det till slut,det var nåt med Usb-grejen..*Spelar klok*

Härligt väder ute..Ska höra med Älskling,när han vaknar om vi inte ska ta en prommis i skogen kanske. ( Vill ha honom med i skogen för jag är så nojjig att jag ska möta en galen älg eller nåt )

Av Catta - 27 september 2008 20:36



Nästa gång jag eller nån jag känner sjunger karaoke så döm oss inte allt för hårt..Spana in dessa "artister"..

Av Catta - 27 september 2008 12:14

Ovido - Quiz & Flashcards