Alla inlägg under december 2008

Av Catta - 5 december 2008 13:48

Efter Nyår så ska det bli stora förändringar tamejsatan !!!

Å nu ska jag diska !

Adjö.

Av Catta - 5 december 2008 07:47

Så här i Juletider vill jag bjuda på en historia om ett pyssel som gick fruktansvärt fel.


Jag och två av mina Kära Systrar skulle samlas hos min äldsta syster i Skinnsberg för att fira Nyår. Lillesyster hade kommit från Umeå,och jag var på väg dit från Fagersta. Så Mysigt.


Vi brukade samlas ibland o bara mysa,festa,skratta och framförallt göra olika bus för varann.


Så..När jag klev in genom dörren hos syrran o ropade "Hallå" och inte genast fick ett svar så började jag ana oråd,och automatiskt började blicken flacka hit o dit i jakten på en ev "fälla" eller liknande samtidigt som jag låtsades se totalt lugn ut för jag visste att dom kan stå gömda nånstans o plötsligt hoppa fram som skrattande hyenor o skrämma skiten ur mig,eftersom dom vet att jag är skiträdd för allt möjligt o det utnyttjar dom ju såklart så fort dom får chansen.


Jag stod stilla i hallen länge o lyckades till slut höra Lillesyster med svag (allvarlig) röst uppifrån-"Vi är här uppe".


Sakta,sakta gick jag upp för trappen,fortfarande lite rädd att nåt djävulskap skulle dyka upp,men när jag är uppe o kollar in i Syrrans sovrum så ligger båda där och ser allmänt konstiga ut . Jag går fram o sätter mig på sängkanten o frågar vad som hänt,och jag lovar,min Storesyster såg för djävlig ut-både fysiskt o psykiskt !


Jag får inget svar,men plötsligt känner jag hur sängen liksom vibrerar samtidigt som jag hör ett väsande ljud..Det mina kära läsare var Lillesyster som bröt ihop i ett som jag skrev tidigar "Hyenalikt" skratt.

Jag fattade ingenting,men mellan väsandet fick hon fram vad som hänt.


När jag satt i bilen från Fagersta till S-berg så kom dom på att dom skulle pyssla toastolen fin till mig (varför just en toastol är en helt annan historia).


Nåväl..Ärthjärnorna hade fixat med julgransglitter,kulor,små tomtar o sånt,och till och med sprayat insidan av stolen med glitterfärg.Tänk vad gulligt.

Precis innan jag kom så fick Storesyster en genialisk ide`nämnligen att låta ett värmeljus guppa nere i stolen bland vatten o glitter.


Nu är det ju så att till med en Falukorv har väl mer förstånd än att tända ett ljus där man just sprayat glitterfärg,för vad händer ??

Just det ! KABOOM !!

Hela skiten liksom exploderade med en stor ljuslåga rakt upp i skallen på Syrran. Lugg,ögonbyn o fransar var liksom små,små stumpar bara o kinderna lite svedda..


Jag o Lillesyster tyckte ju inte det skulle få förstöra vår Nyårsfest,trots att Storesyster var helt förkrossad,så vi hinkade i henne massa drinkar o sen LJÖG vi att det syntes ju inget när hon sätter på smink o så..


Vi var till och med ut den kvällen,och när man ser foton så borde vi kanske stannat hemma med henne. Tur att större delen av gästerna på krogen i S-berg hörde till figurer hämtade ur "Tvin Peaks" eller nåt,för dom märkte inget.


Nu för tiden så har ändå min syster vackert hår o fina ögonfransar,och fin hy,så "Inget ont som inte har nåt gott med sig"



Av Catta - 4 december 2008 09:08

Jisses vad tiden rinner iväg..Jag ska ta itu med några sysslor och sen ska jag hinna ner på stan har jag tänkt innan jag ska på Utvecklingssamtal idag.


Å inget har jag hittat att ha på mig imorron,,så det känns inte så jättekul kan jag erkänna.


Ifall inte nån har sett det så har det snöat igen :-)

( Läste nånstans att vädret är något som folk pratar mycket om...No shit ? )



Ha en rolig dag !

Av Catta - 3 december 2008 08:16

Trött,grinig,morronsur tonårspojke.

Kom med ett bud,skambud spelar ingen roll.

Kan ev bytas mot nåt kul som man inte behöver tjata på för att få ur sängen !


Fy satan vad arg jag blir ! Att behöva tjata o tjata gör att jag totalt tappar lusten att göra nåt vettigt idag.







Av Catta - 3 december 2008 07:02


God morgon på er.

Imorse hade jag en knasig dröm,precis innan Älskling väckte mig.

Jag mötte en liten märklig Farbror,som man av nån anledning absolut inte fick säga ordet åtta till. Och just innan jag vaknade så hade jag såklart sagt det till honom,och nu undrar jag vad som hände efter jag sagt det...

Lustigt det där med drömmar.


Hej hopp.



Av Catta - 2 december 2008 19:23


Alltså inte en fis,utan självaste Fisen..Y sa att man kan inte fånga henne på bild,men jag tycker hon ser ganska cool ut..



Av Catta - 2 december 2008 19:10


Man kan väl aldrig ha tråkigt med en sån charmig liten unge i huset...



Ovido - Quiz & Flashcards