Alla inlägg under november 2008

Av Catta - 8 november 2008 09:46

Jo,dom var ju här igår med en fuktmätare o kollade taket,och den lilla apparaten skrek som en brunstig älgko när dom höll den mot taket..

Ett område på ca 1,5 kvadrat är fuktskadat.. Tjohooo....

Så det blir kanske som jag trodde..Att dansa in och ut julen i "Kummisaapat" =gummistövlar på min egen finska :-)

Nej,nu ska jag o älskling sätta på oss regnkläder o dansa en stilla regndans i vardagsrummet..Vafan kan man göra annat än att skratta åt eländet...

Man skulle kunna sätta sig i ett hörn o tugga på en toffla,eller kanske ringa psykakuten o be dom låna ut en "krama-dig-själv-tröja",eller helt enkelt bara skratta åt helvetet..Vi väljer det senare alternativet.





Av Catta - 7 november 2008 13:36



OM jag skulle ägna mig bara åt städningen,så skulle jag vara klar redan,men jag kommer på saker under tiden som jag måste göra..

Inga viktiga saker,men ändå..


Ja,ja..


Hej å hå.

Av Catta - 7 november 2008 13:27




Av Catta - 7 november 2008 12:45



Men visst fan kan dom underlätta !





Av Catta - 7 november 2008 07:43


Hittade en bild på två raringar..Min vackra Siames Tut,som bara blev ett par år tyvärr o Greyhoundflickan Garbo. Han var så snäll den katten och lät Garbo pyssla och undersöka honom hela tiden. På bilden är hon bara 3 månader ca.

*Saknar*



Av Catta - 7 november 2008 07:27


Man skulle kunna tro att vi har det,men det är värre än så. Närmare bestämt fuktskada på loftet (taket). Dom kommer idag o ska kolla upp detta,men till och med en totalt okunnig person som jag ser ju att det är fuktskadat.

Jättekul !! Det är ju heller inget som åtgärdas på ett par dar,utan i värsta fall så blir vi utan vardagsrum ett bra tag framöver. ( Vi får väl dansa runt julgranen i gummistövlar om det är riktigt illa)

Ja,inte vet jag vad jag ska säga mer om detta..Bli bara såå trött..


Man får väl försöka se det från den ljusa sidan. Det kunde vart värre.


Nä,nog gnällt för idag,nu ska jag böra städa här så det är mysigt o fint när Älskling kommer hem .


Å senare idag så ska jag väl stå på balkongen med en näsduk i handen och vinka farväl till våra grannar som flyttar idag.


Tjoflöjt !

Av Catta - 6 november 2008 08:53

Av Catta - 5 november 2008 13:28


Har jag ägnat mig åt en lång stund nu. Sorterat o pysslat o gjort så fint bland avtal,kvitton,betyg betalda o obetalda räkningar + massa konstiga papper som jag inte ens vet varför man sparar..


Har även hunnit med att dammsuga och plocka lite,men det tar verkligen emot att hålla på just nu,men saker måste göras och det är lika bra att ta tag i skiten..


Fick även kallelse till mammografi och då funderade jag: Varför får inte män kallelse till "pappografi" ? Det borde ju vara lika viktigt att dom får kolla upp sig ??


Nåväl,Ha en trevlig eftermiddag.

Ovido - Quiz & Flashcards