Alla inlägg den 21 januari 2009

Av Catta - 21 januari 2009 20:47

Exakt..Vart ska skåpet stå?

Ha,ha..Vi löser nog det på nåt vis..Om inte annat så har vi ju vårt "extrarum" som står i princip oanvänt.Vi kan ju förvandla rummet till en minibar eller nåt.

Ne,det löser sig sa hon som sket i vasken..(Humor på hög nivå).


Å idag åt vi hemmasnickrad Pizza med tonfisk (fångad på ett skonsamt sätt),sparris,champinjoner,lök,ananas,ost o räkor ( iof kokade levande,men man kan ju inte döda dom innan man kokar dom ).


Millan var förbi en sväng,och hon var lite stressad för hon skulle hämta biljetter o pyssla o syssla för hon har fått en appartamento i Göteborg,o flyttar snart dit. Skitkul..Grattis Mildred!!


Nu är det snart kväll i huset,o i morrn kommer kanske Syster till stan.Vore kul..Bara hon inte försover sig eller nåt ;-)



Av Catta - 21 januari 2009 09:21



Hej hopp vad mycket jag hunnit med sen i morse :-)

Bokade tvättstugan igår,så nu är det sista i maskinerna,sen är det klart.

Har diskat undan,bäddat o plockat,så det är också färdigt.

Har hunnit skicka några irriterande sms till Syster som antingen sover ännu,eller så jobbar hon.

Har läst igenom dagens skörd av "Favoritbloggarna" som av nån märklig anledning blir fler o fler för var dag :-)


Så när det sista är klar i t-stugan ska jag ta mig en prommis ner på stan och gå och kika på loppisarna.Länge sen jag gjorde det så där "på mitt vis" dvs gå o skrota länge,länge och förhoppningsvis göra nåt kul fynd.


Syster skulle försöka komma över och hälsa på nån dag,och jag hoppas det blir snart :-)


Nu ska jag ta mig nån slags frukost känner jag. Jag skulle önska att jag inte tyckte att havregrynsgröt var så jäkla äckligt,för det känns som att det kunde va en bra start på dagarna. Kanske kan lära mig gilla det?


Jo,just ja..Igår när Micke fixade o pysslade med middan (som blev helstekt oxfile`med kroketter,beasås med räkor i) så hackade jag till en sallad,å det är väl inte så märkvärdigt.Det som däremot var lite märkvärdigt var att när jag började med salladen så fixade jag iordning en sån där brun papperspåse till avfall ni vet ? Jag har aldrig sorterat sopor,men det känns som en cool grej.


Ha en trevlig dag !

Ovido - Quiz & Flashcards