Direktlänk till inlägg 22 januari 2009

Säga vad man vill,men det gör man ju inte..

Av Catta - 22 januari 2009 18:37

Jaha..Nu står dagen middag i ugnen..NU halv sju !!


Nåväl,den som väntar på nåt gott ni vet.


Idag blir det Rödspättafileer varvat med räkor o västerbottenost,och grädde+creme fraiche och ris till det..Å sallad såklart.


Jag är ju en aning anti mot potatis,speciellt kokt..Smakar egentligen apa att ta kokt potatis i munnen,men vem vet..Jag kanske lär mig gilla det också.


Grejen är att jag kan äta potatis i andra former..Tex palt,mos,pommes,gratäng,sallad osv..Men just KOKT..Hujja säger jag bara..


Men faktiskt så åt jag det,hos min dotters svärmor strax före jul o då smakade det bra.


Men jag tror allt bottnar i att jag förmodligen blev skrämd av en potatis som barn när vi bodde i det kallaste av kalla Norrland-dvs Polcirkeln,å sånt sitter i länge.


Det var för övrigt i Polcirkeln som det fanns en farbror som kallades "Skratt-Hjalmar". Han satt mest hela dagarna o asgarvade..Jag var ju ganska liten när vi bodde där,men vissa saker glömmer man inte!


Hej å Hå


 
 
Ingen bild

Therese

22 januari 2009 20:48

Va? Kokt potatis är ju så gott så länge den inte är mjölig men bäst är ju färskpotatis!! Mums...

Nu får ju bebisen gärna titta ut så jag slipper gnälla mig igenom bloggen hahaha... Hoppas allt är bra med er och lillebror! Kram

 
Ingen bild

Picken

23 januari 2009 20:01

Akta dig för stooorpoootääääten! : )

Någon gång ska väl du åxå lära dig äta potatis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catta - 2 maj 2011 10:57

Själv är bäste dräng..   

Av Catta - 28 mars 2009 19:12

Efter mycket om och men så har jag bestämt mig för att flytta. Det är ju ganska jobbigt med tanke på allt man vill ha med sig,men denna gång ska jag inte ta med något. Jag har funderat fram och tillbaks länge nu,och detta känns som det rätta.     Fin...

Av Catta - 25 mars 2009 21:37

Bara för jag vill tala om att i dag/kväll åt vi en riktigt god röra.. Tonfisk/lök/boston/majjo å ägg i små fina bitar..På små söta kex..   Ät på den du Picken!!   I'll be back..Soon ...

Av Catta - 18 mars 2009 16:10

Ur Aftonbladet 18 mars 2009     "Nu kan du gifta dig på världens mest romantiska plats: balkongen i Verona där Romeo uppvaktade Julia. Du har säkert sett en variant av den berömda scenen från pjäsen ”Romeo och Julia” där Romeo står gömd ...

Av Catta - 18 mars 2009 08:51

    Satt och letade på nätet efter ett speciellt hundshampo+balsam som är jättebra,men jag minns ej vad det hette,och ramlade såklart över massa hundprylar. En del grejer är ju bara för söta,medans en del är lite för tokiga...     ...

Ovido - Quiz & Flashcards