Alla inlägg under september 2008

Av Catta - 27 september 2008 10:32



Grattis Google på din 10-års dag !

Av Catta - 27 september 2008 10:00



Vi var o fikade en dag vid Brukskyrkan o jag tog några bilder på världens sötaste unge-Mitt Barnbarn :-)

Han ser ut som en liten trädgårdstomte med ena örat utanför mössan. Han är så jäkla söt så man vill äta upp honom.


Av Catta - 26 september 2008 09:19



Ska ta och städa lite innan jag ska ner på stan o shoppa..


Hej Hopp gummisnopp :-)


Av Catta - 26 september 2008 07:10



Jag brukar drömma lite märkliga drömmar o imorse innan Älskling väckte mig var jag inne i en knäpp dröm.

Ungefär så här lät det i sovrummet imorse:

Älskling: -"Vakna nu älskling,det är dags att stiga upp"

Jag: -"Mummel,mummel,mummel"

Älskling: -"Älskling,klockan är mycket"

Jag: -"Ja,ja,men vi måste byta vagn"

Älskling: -"Byta vagn?"

Jag: -"Ja,vi m å s t e byta vagn"

Älskling: -"Ja,visst kan vi byta vagn,men stig upp först"


Jag steg upp och Älskling frågade vad jag menade med att byta vagn,och samtidigt som jag försökte krångla på mig morronrocken,öppna balkondörren å tända en morroncigg därute klappar jag till ena stolpen på "Prinsess-sängen" o väser: -"Ja,den här jävla vagnen"...


Jag hade drömt att vi var ute o campade,och våran husvagn var just sängen på släp efter bilen..

Jag undrar vad det betyder ? För Jag avskyr att campa och jag vill inte alls byta vagn ( säng )..

Av Catta - 25 september 2008 07:49


Visst finns mirakel...Älskar dig Michael.

Av Catta - 24 september 2008 13:34



Jag kan ju se att jag har mer besökare än dom som har kommenterat..Vore jättekul att få veta vem som egentligen kollar in här..Så om du lämnar en kommentar när du är här o hälsar på så blir jag såå glad.



Av Catta - 24 september 2008 11:20



Tandsköterskan ringde kl 07:30 o berättade att dom fått ett återbud så min son kunde få komma 08:30. Han har haft sån värk i en tand som krånglat,så det var tal om rotfyllning. Vi skyndade iväg,och han fick den lilla "supen" Dormicum (antar jag att det var)..Det tog ca 10 min sen var han kolugn..

Men väl inne hos tandläkaren var det inte lika lugnt längre..Han har verkligen svårt med allt vad det innebär att gå till tandläkaren,så han blev riktigt ilsken o slet av sig "haklappen" o skulle iväg därifrån..(Han var ju skapligt vinglig på benen efter "supen" så vi lyckades övertala honom att lägga sig igen. Meningen var ju som sagt att det skulle borras o lagas osv,men han fixade inte det..Trots lugnande o massa bedövning så fick han till o med en ångestattack märkte jag..Tyckte så synd om honom..Han skrek att dom skulle rycka ut fanskapet i stället,o dom frågade mig vad jag tyckte..Eftersom jag själv har skräck o vet hur det är så sa jag att det var ok. Det går ju iaf snabbare o man kommer iväg därifrån.. Dom höll på o grejade i 45 min innan dom fick ut den,efter mycket gråt o tandagnisslan..


Nu sover han som en stock o lär inte vakna än på många timmar..


Jag ska kolla upp om det går att han får komma till en tandläkare som förstår sig på det där med tandläkarskräck till nästa gång. Jag fick en urgullig i Norberg som var superbra,så jag ska kolla med henne.


Kl är nu 16:15 o han sitter med pizzaögon framför datorn i sitt rum,relativt nyvaken. Tur han är ledig imorgon.

Av Catta - 23 september 2008 12:08




I många år har jag trott att brevbäraren snor min post,speciellt när jag väntar på nåt kul..Å visst är det så..





Ovido - Quiz & Flashcards